Nieuwsflits oktober

Soms zijn er zaken waarvan wij denken dat het voor iedereen leuk en/of handig is om te weten. We vormen tenslotte met zijn allen 1 team.

Vandaar deze nieuwsflits.

- Na ongeveer 10 jaar dagelijks gebruik gemaakt te hebben van het oude meubilair is op 5 oktober het  nieuwe kantoormeubilair gekomen. Echt de moeite waard om een kopje koffie te komen drinken. Voor sommigen een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met de dames van het secretariaat. Een deel van de oude meubels is door vrijwilligers opgehaald, een deel is gebruikt in de spreekkamer aan het einde van de gang voor gezamenlijk gebruik en het restant is opgehaald door zorgboerderij "Weet hoe je leeft

- Het oud papier gaat voortaan naar stichting Fare. Mede met het geld dat zij verkrijgen door het inzamelen van oud papier en oud ijzer ontplooit deze stichting diverse activiteiten op het gebied van hulp voor het dagelijks bestaan van hun cliënten, de minderbedeelden in Almere. Voorheen ging het oud papier naar de stort. 

- Per 6 oktober is het secretariaat versterkt met Diana Brak. Het betreft een werkervaringsplaats vanuit de gemeente. Diana gaat samen met mij de dinsdag-, donderdag- en vrijdagochtend bezetten. Op woensdag zijn Wilma Bronsema en Sandra Harrevelt op kantoor. Sommigen kennen Diana al omdat zij ruim 12 weken een ochtend in de week voor het traject Tegenprestatie van de gemeente bij ons werkte. 

- Per oktober 2015 is het project OOM (Ondersteuning Ongedocumenteerde Migranten) gestart als pilot in Amsterdam en Almere. De projectactiviteiten zijn enerzijds gericht op ongedocumenteerde migranten zelf, en anderzijds op zorgverleners en andere stakeholders in het (regionale) netwerk. In Almere zijn circa 9 vrijwilligers actief en houden o.a. elke vrijdag spreekuur nabij het AZC. Klik hier voor mee informatie over het project OOM

- Afgelopen woensdag zijn er op kantoor opnames gemaakt door Omroep Flevoland over het project OOM. Dit wordt waarschijnlijk a.s. maandagochtend en om 17:00 uur uitgezonden.

- In de week van 17 oktober krijgen de eerste Rode Kruis bus en de aanhanger de vernieuwde Rode Kruis uitstraling. Als deze bus klaar is volgt de tweede.

- Alle kleding is nu binnen, er wordt een datum geprikt voor de hulpverleners die nog niet alles hebben om dit op te halen.

- We zijn nog steeds op zoek naar kandidaten voor de functies coördinator evenementen en Bestuurslid evenementen en noodhulp. Weet je iemand, laat deze dan een motivatiebrief met CV sturen naar het secretariaat. Ook zijn we nog op zoek naar mensen voor het winkeltje in het ziekenhuis.

- Iedere vrijwilliger die bij het Rode Kruis begint krijgt een Rode Kruis email adres. Graag zouden we zien dat meer mensen dit adres gaan gebruiken om zodoende een uniforme uitstraling naar buiten te hebben. Je benadert je e-mail adres via Tools, waar je meer handige zaken kunt vinden. Weet je de inloggegevens niet meer of heb je ze nooit gekregen, neem dan even contact op met het secretariaat via telefoon of mail. 

- Heb je zelf nou iets waarvan je denkt dat het leuk is voor je medevrijwilligers om te weten, stuur het naar het secretariaat. Dan komt het in de volgende Nieuwsflits.    

 

Met vriendelijke groet,

 

Astrid Harting
Medewerker Secretariaat
Wagenmakerbaan 47
1315 BC Almere
T: 036 - 534 60 96 (dinsdag t/m vrijdag 09:00-13:00 uur)
E:   secretariaatalmere@rodekruis.nl
W: www.rodekruisalmere.nl